Tenyeremen a mindenség

Ennyi volt, eddig bírtam a tömeget ma.
A Délinél leugrok a villamosról, irány a Vérmező.
Már virágzanak a fák, ó, a fák, talán már az enyém is a hegyen?
A gesztenyefa?
Tegnap még csupa zöld volt, láttam a busz ablakából,
de a fehér gyertyák még nem nyíltak ki.
Egy bokorról hófehér szirmokat fúj elém a szél.
Egy pici virágot felveszek, a tenyeremre fektetem.
Lelassul az idő.
Fiatalok beszélgetnek, heverésznek a parkban, kutyák futkosnak,
kisgyerekek a játszótéren, néhányan a kavicsos úton kocognak.
És madarak mindenhol...
A szemem beissza a látványt, örvénylik a sok szín.
De jó lenne leheverni... kinézek egy padot, az út helyett
a füvön vágok át.
Előttem feketerigó csipeget. Lassan térdelek le, hogy meg ne ijesszem.
Rigó... a legkedvesebb madaram.
Nem veszek elő telefont, nem akarok fényképezni.
Csak jelen lenni akarok. Hosszan nézem őt.
Ő engem néz.
Most, ebbe a pillanatba, belefért a végtelen.