Mégis kinek a titkai...?

Tudjuk egymás titkait. 
Én tudom, hogy milyen volt a hajad eredeti színe,
mielőtt a szőke sok-sok árnyalata lett belőle.
És azt is tudom, hogy melyik volt a kedvenc koktélod régen,
sőt azt is, hogy mi szerepel a bakancslistádon -
és mit gondolsz belőle valóban komolyan.

Te tudod, milyen márkájú volt életem első cigarettája,
hogy hívták a gimis szerelmemet,
még azt is, hogy milyen átlaggal érettségiztem.

Tudom, hogy milyen törékeny vagy belül,
tudom az e-mailed jelszavát,
tudom, hogy szeretsz evezni, és hogy miről álmodsz.

És te tudod, hogy milyen vagyok, mikor alszok,
hogy hogyan szeretem a kávét,
hogy mi az, amitől félek.

Felelősek vagyunk vajon mások titkaiért?
Azáltal, hogy ránk bízzák őket, a mienkké is válnak?
Kellenek a titkok?
Egybekovácsolnak, vagy szétválasztanak?
Nem tudom.
De azt tudom, hogy jó vigyázni rájuk.
És nem szabad elmondani őket akárkinek.
Mert ha az, akinek elmondtam a titkaim, elárul,
akkor nem csak engem hagy cserben, de a titkaimat is.

Ezért aztán, ha valaki úgy kezdi a mondatot, hogy:
- ezt még senkinek se mondtam el... - akkor óvatosnak
kell lenni. Titkokat mond el, bízik.
És a titkok éppolyan tünékenyek, mint amilyen törékenyek.

Csitt...!
Én ezt még senkinek se mondtam el...