A férfi, aki szeretett engem

A férfinak, aki szeretett engem, szürke szeme volt, 
mint viharban a tenger.
A férfinak, aki szeretett engem, kék volt a szeme,
mint a nyári égbolt.
Szőke lófarokba fogta a haját, és úgy vágta a bajuszát,
mint egy filmszínész.
A férfi, aki szeretett engem, rövidre vágatta a haját, amibe
gyakran fémszemcsék tapadtak, emlékszek rá, ahogy a kezemmel
kisimogattam őket.
Bőrdzsekit hordott, és bőrcipőt, és utálta a rövid ujjú inget.
A férfi, aki szeretett engem, gyakran nevetett.
És akkor a szeme is nevetett vele.
A nyári égbolt szeme.
A férfinak, aki szeretett engem, a nevemet dobolta a szíve.
Mindig azt mondta: figyeld csak: Li-li, Li-li, és mosolygott.
Belekulcsolta a kezét az enyémbe, és sóhajtott.
A férfinak, aki szeretett engem, dióbarna szeme volt, és erős karja.
Gyakran szorított magához, és a kocsiban, miután sebességet váltott,
megfogta az én kezem.
Csak a következő váltásnál engedte el.

A férfiak, akik szerettek engem, ismerték a titkaim.
És azokon keresztül ismertek engem is.
És mégis szerettek.
Szerettek engem.
A nőt, aki szerette őket.