...és feljönnek a csillagok

Egyedül vagyok a parkban, lassan száll le a sötétség, 
csöndes minden.
Számomra ez a nap legjobb része, ahogy a nappal éjbe vált,
elnyugszik minden, és feljönnek a csillagok.
Előző nap Kristóf felmászott egy alacsony diófára, befészkelte
magát két ág közé, és csukott szemmel, mosolyogva fordította arcát
az égnek.
Kriszti már indult volna, hívta, de Kristóf alkudott.
- Még napozok...!
- De hát nincs is nap... - sóhajtotta Kriszti, én kettejük között álltam,
és értettem, hogy miért akar maradni a kisfiú.
- Holdazz! - javasoltam neki, csakhogy a Hold még nem jött fel a
szürkületbe hajló égen.
Az első csillag viszont már igen.
- Csillagozz! - nevetek rá, visszamosolyog, és az ég felé fordul.
Most én is felnézek a lassan csillagosodó égre.
A cigarettám füstje csavarodva száll felfelé, sóhajtok, elfelejtettem
kívánni, pedig az első csillagtól lehet.
A szívem zsibbadtan, tompán fáj, automatikus mozdulattal megdörzsölöm
a mellkasom, mintha az segítene.
Mély levegőt veszek, és becsukom a szemem.
De még a szemhéjamon át is látom a csillagokat.
Nincs az a sötétség, ahol ne lennének ott.